tirsdag 27. januar 2015

Vårtegn.

De milde dagene vi har hatt i januar har fått meg til å lengte desperat etter våren, så da jeg skulle få venninnegjengen på middag på lørdag var det ingen tvil om hva temaet på bordet skulle være - det måtte være VÅR. Jeg hadde i tillegg barnefri hele helgen, noe som betydde god tid til å pynte og orde. Det hører sjeldenhetene til om dagen! Kvelden (natten) i forkant fikk jeg utløp for litt kreativitet på tavleveggen som resulterte i en fjær du kan se mer av her hvis du vil. Til borddekkingen kjøpte jeg blå perleblomster og satt i små glassflasker. Jeg mixet dem med påfuglfjær i leirkrukker for en mer rustikk følelse som matcher teglstegnsveggen vår. En krøllete, hvit linduk sørget for en uperfekt, men ren base. Jeg får litt noia hvis det blir for "pent", så jeg droppet å stryke duken. På langs la jeg noen seljegreiner med gåsunger på og noen løse fjær. Fjær, gåsunger og perleblomster er vårtegn for meg!


Fjær på veggen og fjær på bordet! Påfuglfjærene er kjøpt hos Kremmerhuset.



Påfuglserviettene er fra DAY Birger & Mikkelsen, kjøpt hos Home&Cottage. Leirkrukker og serviettringer fra TineK Home. De små fjærene på bordet er fra Karjolen.



Nå kan våren bare komme! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar