mandag 22. desember 2014

Hjemme hos @maritsibille.

For noen uker siden hadde jeg en giveaway på Instagram (@houseofmo) hvor jeg ga bort meg selv i en dag for å komme hjem til en følger for å style og fikse hjemmet deres. Jeg valgte ut to vinnere og i helgen har jeg vært hjemme hos den første, Marit (@maritsibille). Hun bor i et sjarmerede hus med sine tre barn og katten Tiger og har en forkjærlighet for godt utført håndverk og ting som har en historie som betyr noe for henne. Det unike og personlige interiøret hennes gjenspeiler nettopp dette og det var noe av det som gjorde det så interessant for meg å reise hjem til henne. I tillegg er Marit en fantastisk dame med et stort hjerte og enorm styrke og jeg føler meg så beriket på alle måter etter å ha tilbragt hele to dager med henne. 


Her er hun foran skapet med stor S som jeg falt pladask for! Det flotte trekorset som henger på døren har Marit selv laget.




Marit drømmer om hvit sofa, noe som ikke er superpraktisk med barn og katt i hus. I helgen fikk hun testet det ut ved at jeg la lintøy over den ellers røde sofaen hennes. På en-to-tre fikk stua et lysere og nytt uttrykk. Et tips til deg som også drømmer om lys sofa, men ikke orker tanken på synlige flekker og søl. Overkastene kan du vaske på 60 grader og lin skal jo være litt krøllete og uperfekt, så du slipper å stryke! 


Familien er glad i bøker og spill og en hel vegg i stua er dekket av bokhyller. Det kan fort se litt rotete ut med bøker i alle farger og størrelser, men ved å ta en liten rufs i ny og ne og kanskje lage noen små stilleben av ting du er glad i i noen av hyllene fungerer de plutselig som en installasjon og noe estesisk vakkert og ikke bare som praktisk oppbevaring. 


Den gamle døra inn til Marit sitt soverom bringer for meg sjel og varme til stua. Skinnkurven fra LAMA er perfekt til oppbevaring av pledd og puter. Puta på bildet har Marit sydd selv!


Røde tulipaner gir julestemning. Fuglebur/lyslykt fra Home&Cottage. 


Den vakre, gamle stolen har vært i Marits familie lenge og nå har den fått plass i hennes egen stue. Sammen med bordet fra Kartell utgjør det en unik mix! Paljettpute fra Senze of Joy.



På soverommet er dette vakre, indiske sengeteppet virkelig et blikkfang. Alle de ulike materialene - saueskinn, silke, paljetter og gammelt treverk - tilfører rommet varme og personlighet. Bildet over sengen har den kreative huseieren malt! Den antikke trekrakken er fra Home&Cottage.



Kjøkkenet er nok et godt eksempel på at stilmix kan funke! Se hvor kult det er med de røde stolene mot den gamle slagbenken og bordet. Løperen på gulvet binder det hele sammen og tilfører en lun følelse til rommet. Putene på benken har Marit sydd selv!





For meg har denne helgen vært så spennende og lærerik og det har vært utrolig gøy å style hjemme hos noen andre enn meg selv. Tusen takk, Marit, for tilliten og for at du åpnet dørene for meg og alle som titter inn på bloggen og Instagram!


Ps: Vil du se FØR-bilder? Det ligger et par stykker her.









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar