mandag 14. april 2014

Om påske og om å være både mamma og Madeleine.

Da jeg gikk på skole var påskeferien alltid veldig etterlengtet, det var liksom siste hvilestund før eksamener og siste innspurt kicket inn for alvor. Nå, som hjemmeværende mamma, lengter jeg litt etter den følelsen. Jeg er jo hjemme og styrer dagene selv hver eneste dag nå, så ingenting føles lenger som en "pause" fra noe som helst. Jeg er "på jobb" 24 timer i døgnet. Jeg er sykepleier og vaskedame og kokk og lærer og sanglærer og omsorgsarbeider og... You name it. Jeg er mamma. Og jeg har ikke fri bare fordi det er påske.

Men det er greit. Jeg trives godt i alle disse rollene. De føles merkelig nok naturlige for meg, men av og til merker jeg at jeg trenger påfyll fra andre kanter. Da er for eksempel bloggen og Instagram gode steder å hente nettopp det. Inspirasjon i fri flyt. Utløp for masse kreativitet. Det trengs for å keep me sane. Og for å føle at jeg fortsatt er Madeleine selv om jeg har blitt mamma. 



Det skjer spennende ting fremover som ikke handler om mammarollen i det hele tatt og det er helt herlig. Her om dagen fikk jeg litt barnefri fordi jeg virkelig måtte sette inn det 6. rydde-vaske-stæsje-giret her hjemme. Jeg skulle nemlig få et spennende besøk... Alt som trenger å nevnes var at jeg da kjente på hvor insane godt det var å få øse ut av meg med kreativitet mens musikken silte ut av høytalerne. Det føles godt å være mamma og det føles godt å være Madeleine. Begge deler samtidig og hver for seg. Jeg trenger litt av begge for å føle meg hel og det blir enklere å balansere alt sammen for hver dag som går. Det er så rart og så fint hvordan ting faller på plass. Jeg trives i dette livet jeg har skapt meg. Håper du gjør det samme! Husk at DU kan velge livet ditt selv! Er ikke det godt å vite? 

-Madeleine 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar