søndag 19. januar 2014

Søndagsmiddag.

Haha, to oppskrifter på rad! Dette skal ikke bli en matblogg, altså. Må bare legge ut nok et lite middagstips! Jeg digger middager som smaker godt og mye, som er sunne OG lette å lage. De ukene Sol er her er det også viktig for meg at middagen faller i smak hos barn også! Denne middagen har alle de egenskapene, og hjemme hos oss er den populær både blant voksne og barn. Bedre enn det blir det ikke!

OVNSBAKT LAKSEPAKKE

Til 4 personer trenger du:

• 4 laksefileter
• Valgfrie grønnsaker
• Litt fløte 
• Smør
• Soyasaus
• Valgfritt krydder 
• Aluminiumsfolie

Slik gjør du:

1. Skjær grønnsakene i biter. I kveld brukte jeg gulrøtter, brokkoli og rødløk, da det var dette som var igjen etter ukas middager. Det er også godt med f.eks. purre, blomkål, squash +++ 



2. Del opp aluminiumsfolie i fire firkanter og legg en laksefilet i hver firkant. Legg deretter de grønnsakene du vil ha ved siden av laksen. 

3. Til slutt legger du oppi en klatt med smør, heller over litt fløte og eventuelt soyasaus, og krydrer med valgfritt krydder. I dag brukte jeg salt, pepper og "Fish and seafood"-krydderet fra Santa Maria.




Pakk aluminiunsfolien sammen så det blir helt tett, legg pakkene i en ildfast form og bak i ovnen på 200 grader i ca. 20 min. Så enkelt! La barna lage sine egne pakker med mat, her i huset er det i hvert fall stas å putte oppi de grønnsakene som er best, for deretter å pakke den godt inn og skrive navnet sitt på pakka! Litt ekstra gøy å spise mat man har laget selv, har jeg inntrykk av. 

Server med f.eks. ris, pasta eller salat. Håper det smaker! 

-Madeleine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar