torsdag 27. november 2014

A living room makeover.

Helt siden jeg flyttet inn til Fotografen har jeg tenkt at det ville vært gøy å male en vegg i stua. Jeg har tenkt på det, snakket om det, dagdrømt om det og sett det for meg - men ikke gjort noe med det. La meg tilføye at jeg har bodd her i over tre år. Dere som kjenner meg godt vet at det er nokså typisk meg og at jeg er relativt dårlig til å takle store forandringer… Og å gå fra hvite vegger til en mørk farge er jo nettopp dét. Uansett, på mandag bestemte jeg meg for å utfordre meg selv litt, gå utenfor komfortsonen min - i og med at det er noe jeg øver på om dagen. Som vanlig bruker jeg interiør som terapi, det er liksom enklere enn å ta tak i større ting. For eksempel; det er kaos i hodet, alt for mye som skjer, lite søvn, trøbbel i paradis, you name it. Hva gjør jeg? Jo, stort sett ender jeg opp med å rydde, vaske og flytte på ting. Og gjett hva? Det funker, på sin sære måte. Misforstå meg rett, jeg vasker ikke istedenfor å drive psykisk hygiene. Med vaskingen kommer ting til overflaten og ut. Og det funker - for meg.

Nå var det ikke dette jeg i utgangspunktet skulle frem til da jeg logget på denne bloggen for første gang på over en måned i dag tidlig. Jeg hadde lyst til å vise den o'store forandringen i stua! Jeg har malt med Pure & Original sin Fresco maling i fargen Elephant skin (kjøpt hos Edda Interiør). Det er en matt, mineralsk og miljøvennlig maling, en blanding av kalk og naturlige fargepigmenter som gir en struktur og et fargespill som ikke kan gjenskapes med noen annen maling. Etter det første strøket lå jeg bokstavelig talt i fosterstilling på sofaen og håpet at jeg snart skulle våkne fra en vond drøm. Fargen jeg så på veggen min var kald og lys grå med et lite, grusomt blåskjær. Det siste jeg ønsket meg var en kald og lys gråfarge, da det er noe av det verste jeg kan tenke meg hjemme hos meg selv. Uansett, jeg våknet dagen etter og tenkte at, shit heller, jeg har brukt penger på denne malingen, så jeg får kline på et lag til og satse på at det blir bedre. Og dere… Det ble det. Fargen er varm grå med et lite hint av en leireaktig brunfarge i enkelte lys. Akkurat sånn jeg ønsket meg. FLAKS, ellers hadde jeg vel gått nedenom og hjem. Neida. Joda. Uansett, her kommer de standard FØR og ETTER-bildene!

FØR:






ETTER:






Og i tillegg har vi jo fått et nytt familiemedlem som dere ser, antilopen Alfred har fått hedersplassen på veggen. Han kommer fra Cozy Living og er kjøpt hos Karjolen Gulskogen.

Nå er jeg spent på hva dere synes. Jeg elsker det - TAKK OG PRIS - ellers hadde det blitt en kjip helg i HOUSEofMO.

GOD HELG!

-Madeleine


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar